آخرین وضعیت گروگان های ایرانی در لیبی
جنبش اسلامی...جنبش ایرانی
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 2:14 PM ::  نويسنده : مریم کولیوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازجوان آنلاین، اوایل مرداد ماه بود که هیات 7 نفره از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی جمعیت هلال احمر لیبی جهت امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و توسعه همکاری‌های دو جانبه به این کشور سفر کرده بودند، پس از امضای تفاهم نامه بطور مشکوکی در شهر بنغازی ناپدید شدند.

اسامی هیئت ربوده شده ایرانی در بنغازی عبارت بود از محمد شهاب الدین محمدی عراقی، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه،عبدالرضا شاهرضایی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، فردین بلوچی، مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی، محمد عباسی، مدیر کل حوزه ریاست، سید منتظر شبر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، سید حسن موسوی، مشاور ریاست جمعیت، محمد امیر شریفی فرد، کار‌شناس امور بین الملل.

بنابر گزارش های رسیده، عملیات ربایش هیات هلال احمر ایران که به دعوت همتای لیبیایی به این کشور سفر کرده بودند، پس از خروج هیات ایرانی از ساختمان هلال احمر لیبی در شهر بنغازی رخ داد.

بر این اساس هیات هلال احمر ایران در مسیر هتل مقر اقامتشان در حال حرکت بوده‌اند که یک گروه مسلح به آنها حمله ور شده و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل می‌کنند.

بلافاصله بعد از این آدم ربایی، جمعیت هلال احمر لیبی در بیانیه ای با تقدیر از کمکهای هلال احمر ایران در جریان انقلاب لیبی و با اشاره به روابط دو کشور از گروگانگیران خواسته است هر چه سریعتر هیات ایرانی را آزاد کنند.

اما همزمان با تلاش سازمان صلیب سرخ جهانی برای آزادی این گروگان ها، رایزنی های وزارت خارجه برای آزادی گروگان های ایرانی در لیبی نیز آغاز شد.

حسن قشقاوی در واکنش به ربوده شدن اعضای یک هیات از هلال احمر ایران در لیبی گفت: ما به سفارت کشورمان در لیبی اعلام کرده ایم که موضوع را در اسرع وقت پیگیری کند که این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری سفارت ایران و با همکاری مسئولان لیبی اسباب آزادی این افراد فراهم شود.

حالا اما در حالی که سلامتی گروگان ها در لیبی در هاله ای از ابهام قرار داشت، آخرین خبرهای واصله از دولت لیبی و مبادی مطمئن خبری حاکی از سلامت بودن هفت امدادگر ایرانی جمعیت هلال احمر دارد.خبری خوشحال کننده برای ایرانیان و به خصوص خانواده های این امدادگران.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر در آخرین جلسه‌ای که روز گذشته با حضور ابوالحسن فقیه و علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در جلسه شورای معاونین وزارت امور خارجه برگزار شد، قشقاوی، فرستاده وزارت امور خارجه ایران به لیبی گزارش سفر داد و در خصوص راه‌های رهایی ربوده شدگان نیز تبادل نظر شد.

در ادامه این جلسه علی اکبر صالحی در گفت و گوی تلفنی با همتای لیبیایی خود، آشوربن خلیل، خواستار تسریع در روشن شدن وضعیت امدادگران ایرانی ربوده شده در لیبی شد که وی به وزیر امور خارجه ایران قول داد که این افراد هرچه سریعتر آزاد شوند.

گفتنی است، پیش از این نیز شبکه خبری الجزیره به نقل از نماینده وزارت کشور لیبی در منطقه الشرقیه خبر داده بود که هیات هلال احمر ایران که در لیبی گروگان گرفته شده‌اند در سلامتی کامل بسر می برند و گروگانگیران از دولت ایران تقاضا کرده‌اند در ازای آزادی هیات هلال احمر ایران، در موضوع آزادی ده‌ها لیبیایی از زندانهای عراق وارد عمل شود.

به این ترتیب باید منتظر ماند دید نتیجه تلاش ها برای آزادی این امدادگران ایرانی چه خواهد بود و آیا می شود به قول دولت لیبی در خصوص سلامت گروگان ها اعتماد کرد یا خیر؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

تقدیم به حافظان نام وطنم...شهیدان
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جنبش اسلامی...انجمن اسلامی و آدرس jonbesheslami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1